ЖОЛАУШЫЛАРҒА ЖАЙЛЫ ЖАҒДАЙ ЖАСАЛМАҚ
Алматы – Қазақстандағы ең ірі мегаполис. Қаланың басты проблемасы – көлік кептелісі. Кейінгі жылдары халық жайлы өмір сүру үшін қала басшысының тапсырмасын орындау мақсатында кешенді көліктік реформасы іске асуда. Мақсат – қаланың экологиялық жағдайы мен қоғамдық көлікті жақсарту үшін жасалған «Алматы – 2020» даму бағдарламасын жүзеге асыру. Өңірлік коммуникациялар қызметі алаңында Алматы қаласы Жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармасының басшысы Мақсұт Пернебайұлы БАҚ өкілдеріне арнайы жиын өткізді. Басты тақырып –заманауи қажеттілікке сәйкес қаладағы кептелісті азайту, көшелерді ұзарту, көліктік жолайрықтар мен жолдар салу.
Алматы қаласының халқы жыл санап көбеюде. Сондықтан қаладағы көлік қозғалысының қиындауы, қоғамдық көліктердің жетіспеушілігі – өткір мәселе. Автобустардағы қызмет көрсету сапасының төмендігі өз алдына бөлек әңгіме. «Оңайдың» оңай емес екенін бұған дейін де «Айқында» жазған едік. Қаладағы көлік кептелісінің негізгі себептері – көшелердің тарлығы, жоғары жылдамдықпен жүретін қалалық және қала маңы жолаушылар көлігінің заманауи жүйесінің (LRT, BRT, қала маңы электричкалары) жоқтығы, автобустардың жетіспеушілігі, білікті қоғамдық көлік жүргізушілердің тапшылығы, көліктердің көпшілігінің көмекке мұқтаж жандардың жүріп-тұруына ыңғайсыздығы, қала маңында дамыған қоғамдық көлік жүйесінің болмауы, ескі қоғамдық көліктердің кішкентайлығы.
Осындай мәселелерді шешу үшін былтыр Алматыға 499 жаңа автобус сатып алынған. Оны мемлекет есебінен «Алматыэлектротранс» коммуналдық кәсіпорны – 388, Creen bus компаниясы – 50, «АвтоАлматранс» – 46, Батy Travel – 12, «Думантранс» 3 автобус сатып алды. Биыл жекеменшік автопарк иелері тағы да жаңа автобустар сатып алмақ.
171 көше жөнделген
Қаланың көліктік инфрақұрылымын дамытуға бағытталған 2023 жылға дейінгі іс-шаралар кешенінен тұратын жол қозғалысын ұйымдастырудың кешенді сызбасы бойынша 2017 жылы бірқатар жұмыстар істелді. Басқарма басшысы Мақсұт Пернебайұлының айтуынша, былтыр Абай даңғылын «Қалқаман» ықшамауданындағы Әуезов көшесінен қала шекарасына дейін ұзарту бойынша жұмыстар аяқталып, 2 учаске пайдалануға берілген. «Бөкейханов көшесі – Солтүстік айналым көшесі қиылысындағы көліктік жолайрық» жобасы іске қосылды. Алатау ауданында – 10,9 шақырым, Наурызбай ауданында 17,335 шақырым жол салынған. Ұзындығы 147 шақырым 171 көше жөнделді. 6 көпір мен Байтұрсынов көшесі күрделі жөндеуден өткізілген. Жол жөндеу жұмыстарының негізінде қаланың көше-жол желісінің асфальт-бетонды жабынының 230 000 астамы жаңартылды. Өтеген батыр, Қабдолов көшелері мен Алтынсарин даңғылының бойындағы қоғамдық көліктерге бөлінген жолақтардың жалпы ұзындығы 101,5 шақырымға ұлғайды. Бөлінген жолақтар автобустар мен троллейбустардың орташа жылдамдығын 1,5 есеге, ал жолаушылар ағынын 30 пайызға арттырды. Құрманғазы және Шевченко көшелерін біржақты қозғалысқа түсірілгелі қиылыстарда кептеліс азайды. Ұзындығы 10 шақырымды құрайтын 8 орталық көшеде тұраққа тыйым салынған. Жалпы саны 10 000 көлік орнын қамтитын 747 жер телімінде ақылы тұрақтар орнатылды. Биыл көлік орнын 15 000-ға жеткізу жоспарлануда.
Жаяу жүрген ыңғайлы
Сонымен қатар жиында Мақсұт Исахов былтыр жаяу жүргіншілерге арналған жолақтар мен велосипед жолдарының тиімділігіне арнайы тоқталып өтті. «Қала көшелерінің тек 10 пайызы ғана әкімшіліктендіру көше-жол желісінің жүктемесін азайтты. Көлеңкелі айналымды жойып бюджетке төлемдерді және тұрақтардың айналымын 5 есе көбейттік. 13 көшеде ұзындығы 21 шақырым велосипед жолдары іске қосылды. Бұрын веложолдар өте аз, бір-бірімен байланыспаған еді. Өткен жылы біз «Орбита» ықшамауданынан Көк базарға дейін баратын үлкен велокоридор жасадық. 1730 велосипедке арналған 200 велостанса орнатылды. Веложолдардың жалпы ұзындығы – 68 шақырым. Велосипедпен жүріп-тұруға арналған толыққанды инфрақұрылым жасақталуда. Алматының маршрут желісі 109 бағыттан тұрады (оның ішінде 101-і – автобус, 8-і – троллейбус бағыты), метроны қосқанда 16 тасымалдаушы қызмет атқарады. Бүгінгі күні тасымалдау жиілігі автобус бағыттары бойынша 80 пайызды, троллейбус бағыттары бойынша 100 пайызды құрайды. Көліктік инфрақұрылымды дамыту аясында әртүрлі сыйымдылықтағы 499 автобус сатып алынды» деді басқарма басшысы.
«Оңайдан» түскен пайда – 13 миллиард
Әуел баста қоғамдық көлікте электронды билеттендіру жүйесін енгізудегі мақсат – жолаушыларға сапалы қызмет көрсету, жүргізушілерге жағдай жасау, көлеңкелі табыс көзін азайту болатын. Десе де, Алматыда «Оңай» электронды төлем жүйесінің «жыры» қырық есекке жүк. Себебі, қолданысқа енгізілгелі жолаушылардың арыз-шағымы әлі де толастамай отыр. 2017 жылы Алматының қоғамдық көліктерінде 220 миллион жолаушы тасымалданған. Бұл – 2016 жылмен салыстырғанда 20,6 пайызға артық. Транзакциялардан түскен кіріс – 13 миллиард. Электронды төлем арқылы тасымалдаушылар түсімінің 23,5 пайызға жуығы көлеңкелі айналымнан шығарылған.
Қала қазынасы есебінен – 500, инвесторлардың есебінен – 207, оның ішінде былтыр 177 аялдама орнатылған. Сонымен қатар «Жол қозғалысын басқарудың автоматтандырылған жүйесі нысандарының құрылысы мен жетілдірілуі» жобасы аясында 2017 жылы басқарма тарапынан 10 реттелмелі жаяу жүргінші өткелі салынған. 3 бағдаршам қайта қалпына келтірілген. Жаяу жүргіншілер көп жүретін апаттық жағдайдағы магистралды көпжолақты көшелердегі реттелмейтін 105 жаяу жүргінші өткелі жолаушылардың өтуіне ыңғайлы етіп қайта жасалған. БРТ (жоғары жылдамдықты автобустық қозғалыс) желісінің 1-бөлігінің көше-жол желісін қайта жөндеу жұмыстары жалғасуда. Депоның 2-бөлігінің құрылысы жобалануда. 3,1 шақырымды құрайтын метро желісі – «Сарыарқа» және «Достық» бекеттерін іске қосу кешенінің құрылысы жалғасуда. Метро іске қосылғалы тасымалданған жолаушылар саны 18 миллионға жетті. Мәселен, 2017 жылы 13 миллион 856 мың жолаушы метро қызметін пайдаланған.
Болашақта «Жеңіл рельсті транспорт» жобасы жүзеге аспақ. Атмосфералық ауаның ластануын төмендетіп, жолаушылар тасымалын жақсарту мақсатында ұзындығы 22,72 шақырымды құрайтын ЛРТ (жеңіл-рельсті трамвай) жобасын ендіруге дайындық жұмыстары жүргізілуде.
Майра ЖАНЫСБАЙ