2019 жылы міндетті әлеуметтік сақтандыру жүйесіндегі басты өзгерістер
«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне халықтың жұмыспен қамтылуы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 26 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Заңымен «Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі – Заң) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілді:
1.Әлеуметтік төлемдерді төлеушілер біріздендірілді: жекеше нотариус, жеке сот орындаушысы, адвокат, кәсіби медиатор ҚР Салық кодексіне сәйкес, жеке практикамен айналысатын адамдар категориясына жатқызылды.
2.Әлеуметтік аударымдарды төлеушілер категориясы "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 774-бабына сәйкес бірыңғай жиынтық төлемді төлеуші болып табылатын жеке тұлға болып кеңейді.
Бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілер болып табылатын жеке тұлғалар үшін өз пайдасына өздері төлейтін әлеуметтік аударымдардың мөлшері әлеуметтік аударымдарды есептеу объектісінен 20 пайызды құрайды.
Бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілер болып табылатын жеке тұлғалар үшін әлеуметтік аударымдарды есептеу объектісі - республикалық және облыстық маңызы бар қалаларда, астанада – айлық есептік көрсеткіштің 1 еселенген мөлшері және басқа елді мекендерде айлық есептік көрсеткіштің 0,5 еселенген мөлшері болып табылады.
Бұл ретте тиісті қаржы жылының 1 қаңтарына қолданыста болатын республикалық бюджет туралы заңмен белгіленген айлық есептік көрсеткіш мөлшері қолданылады.
3.Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорына (МӘСҚ) бір төлеушіден әлеуметтік аударымдарды есептеудің ай сайынғы ең жоғарғы объектісі тиісті қаржы жылына республикалық бюджет туралы заңмен белгіленген он еселенген ең төменгі жалақы мөлшерінен жетіге дейін азайтылды.
01.01.2019 ж. бастап 1 МЗП = 42 500 теңге.
2019 жылы әлеуметтік аударымдардың ең жоғарғы мөлшері 3,5% * (7 * 42 500 теңге) = бір төлеушіден айына 10 413 теңгені құрайды.
Бір төлеушіден әлеуметтік аударымдарды есептеудің ең төменгі мөлшері 1 ЕТЖ деңгейінде сақталып қалды. Сәйкесінше, 2019 жылы әлеуметтік аударымдардың ең төменгі сомасы 3,5% * 42 500 теңге = айына 1 488 теңгені құрайды.
4.Еңбек ету қабілетінен айырылуы және асыраушысынан айырылуы жағдайларына әлеуметтік төлемдердің мөлшерін анықтағанда қолданылатын орташа айлық табыстан шегеру мөлшері ЕТЖ-ның 80%-нан 55%-ға дейін төмендеді.
5.Бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілер үшін әр бір айдағы табыс ең төменгі жалақы деңгейіне жеткізіледі. Бұл бір айдағы табыс жүйенің барлық қатысушылары үшін түскен әлеуметтік аударымдар негізінде ескерілмейді (505 / 3,5 % әлеуметтік аударымдар ставкасы = 14 428 теңге қалалықтар үшін және 7 228 теңге ауылдықтарға), ал 1 ЕТЖ құрайтын болады (2019 жылы 42 500 теңге) деген сөз, яғни қалалықтар үшін 4 есе ал, ауылдықтар үшін 6 есеге артқан.
Сонымен қатар, бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілерге жұмысынан айырылуы жағдайына әлеуметтік төлемді қоспағанда, МӘСҚ әлеуметтік төлемдердің барлық түрі тағайындалуы мүмкін.
6.Бала бір жасқа толғанға дейін оның күтіміне байланысты табысынан айырылуы жағдайына әлеуметтік төлемнің ең жоғарғы мөлшері ЕТЖ жеті еселенген мөлшерінің қырық пайызынан аспау керек (2019жылы: 40% * 297 500 теңге = айына 119 000 теңге)
Главные изменения в системе обязательного социального страхования в 2019 году
Законом Республики Казахстан «О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты РК по вопросам занятости населения» от 26 декабря 2018 года внесены следующие изменения и дополнения в Закон Республики Казахстан «Об обязательном социальном страховании» (далее – Закон):
1.Осуществлена унификация плательщиков социальных платежей: категории – частный нотариус, частный судебный исполнитель, адвокат, профессиональный медиатор объединены в одну категорию – лица, занимающиеся частной практикой, согласно Налоговому кодексу РК.
2.Категория плательщиков социальных отчислений расширена физическими лицами, являющимися плательщиками единого совокупного платежа в соответствии со статьей 774 Кодекса Республики Казахстан «О налогах и других обязательных платежах в бюджет» (Налоговый кодекс);
Для физических лиц, являющихся плательщиками единого совокупного платежа, размер социальных отчислений составляет 20 процентов от объекта исчисления социальных отчислений.
Объектами исчисления социальных отчислений для физических лиц, являющихся плательщиками единого совокупного платежа, являются 1-кратный размер месячного расчетного показателя в городах республиканского и областного значения, столице и 0,5-кратный размер месячного расчетного показателя - в других населенных пунктах.
При этом применяется размер месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете и действующего на 1 января соответствующего финансового года;
3.Максимальный ежемесячный объект исчисления социальных отчислений в Государственный фонд социального страхования (ГФСС) от одного плательщика уменьшен с десяти- до семикратного минимального размера заработной платы (МЗП), установленного на соответствующий финансовый год законом о республиканском бюджете;
С 01.01.2019 г. 1 МЗП = 42 500 тенге.
Так, в 2019 году максимальная сумма социальных отчислений составляет 3,5% * (7 * 42 500 тенге) = 10 413 тенге в месяц от одного плательщика.
Следует отметить, что минимальный объект исчисления социальных от одного плательщика сохранился на уровне 1 МЗП. Соответственно, минимальная сумма социальных отчислений в 2019 году составляет 3,5% * 42 500 тенге = 1 488 тенге в месяц.
4.Снижен размер вычитания из среднемесячного дохода с 80% до 55% от МЗП, который применяется при определении размеров социальных выплат на случаи утраты трудоспособности и потери кормильца;
5.Доход за каждый месяц для плательщиков единого совокупного платежа доводится до уровня МЗП. Это означает, что их доход за месяц будет учитываться не на основании поступивших социальных отчислений как для всех участников системы (505 / 3,5% ставка социальных отчислений = 14 428 тенге для горожан и 7 228 тенге для сельчан), а будет составлять 1 МЗП (в 2019 году 42 500 тенге), то есть увеличен в 4 раза для горожан и 6 раз для сельчан.
Следует отметить, что плательщикам единого совокупного платежа могут быть назначены все виды социальных выплат из ГФСС за исключением социальной выплаты на случай потери работы.
6.Максимальный размер социальной выплаты на случай потери дохода в связи с уходом за ребенком по достижении им возраста одного года не должен превышать сорок процентов от семикратного размера МЗП (в 2019 году: 40% * 297 500 тенге = 119 000 тенге в месяц).
1.Әлеуметтік төлемдерді төлеушілер біріздендірілді: жекеше нотариус, жеке сот орындаушысы, адвокат, кәсіби медиатор ҚР Салық кодексіне сәйкес, жеке практикамен айналысатын адамдар категориясына жатқызылды.
2.Әлеуметтік аударымдарды төлеушілер категориясы "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 774-бабына сәйкес бірыңғай жиынтық төлемді төлеуші болып табылатын жеке тұлға болып кеңейді.
Бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілер болып табылатын жеке тұлғалар үшін өз пайдасына өздері төлейтін әлеуметтік аударымдардың мөлшері әлеуметтік аударымдарды есептеу объектісінен 20 пайызды құрайды.
Бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілер болып табылатын жеке тұлғалар үшін әлеуметтік аударымдарды есептеу объектісі - республикалық және облыстық маңызы бар қалаларда, астанада – айлық есептік көрсеткіштің 1 еселенген мөлшері және басқа елді мекендерде айлық есептік көрсеткіштің 0,5 еселенген мөлшері болып табылады.
Бұл ретте тиісті қаржы жылының 1 қаңтарына қолданыста болатын республикалық бюджет туралы заңмен белгіленген айлық есептік көрсеткіш мөлшері қолданылады.
3.Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорына (МӘСҚ) бір төлеушіден әлеуметтік аударымдарды есептеудің ай сайынғы ең жоғарғы объектісі тиісті қаржы жылына республикалық бюджет туралы заңмен белгіленген он еселенген ең төменгі жалақы мөлшерінен жетіге дейін азайтылды.
01.01.2019 ж. бастап 1 МЗП = 42 500 теңге.
2019 жылы әлеуметтік аударымдардың ең жоғарғы мөлшері 3,5% * (7 * 42 500 теңге) = бір төлеушіден айына 10 413 теңгені құрайды.
Бір төлеушіден әлеуметтік аударымдарды есептеудің ең төменгі мөлшері 1 ЕТЖ деңгейінде сақталып қалды. Сәйкесінше, 2019 жылы әлеуметтік аударымдардың ең төменгі сомасы 3,5% * 42 500 теңге = айына 1 488 теңгені құрайды.
4.Еңбек ету қабілетінен айырылуы және асыраушысынан айырылуы жағдайларына әлеуметтік төлемдердің мөлшерін анықтағанда қолданылатын орташа айлық табыстан шегеру мөлшері ЕТЖ-ның 80%-нан 55%-ға дейін төмендеді.
5.Бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілер үшін әр бір айдағы табыс ең төменгі жалақы деңгейіне жеткізіледі. Бұл бір айдағы табыс жүйенің барлық қатысушылары үшін түскен әлеуметтік аударымдар негізінде ескерілмейді (505 / 3,5 % әлеуметтік аударымдар ставкасы = 14 428 теңге қалалықтар үшін және 7 228 теңге ауылдықтарға), ал 1 ЕТЖ құрайтын болады (2019 жылы 42 500 теңге) деген сөз, яғни қалалықтар үшін 4 есе ал, ауылдықтар үшін 6 есеге артқан.
Сонымен қатар, бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілерге жұмысынан айырылуы жағдайына әлеуметтік төлемді қоспағанда, МӘСҚ әлеуметтік төлемдердің барлық түрі тағайындалуы мүмкін.
6.Бала бір жасқа толғанға дейін оның күтіміне байланысты табысынан айырылуы жағдайына әлеуметтік төлемнің ең жоғарғы мөлшері ЕТЖ жеті еселенген мөлшерінің қырық пайызынан аспау керек (2019жылы: 40% * 297 500 теңге = айына 119 000 теңге)
Главные изменения в системе обязательного социального страхования в 2019 году
Законом Республики Казахстан «О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты РК по вопросам занятости населения» от 26 декабря 2018 года внесены следующие изменения и дополнения в Закон Республики Казахстан «Об обязательном социальном страховании» (далее – Закон):
1.Осуществлена унификация плательщиков социальных платежей: категории – частный нотариус, частный судебный исполнитель, адвокат, профессиональный медиатор объединены в одну категорию – лица, занимающиеся частной практикой, согласно Налоговому кодексу РК.
2.Категория плательщиков социальных отчислений расширена физическими лицами, являющимися плательщиками единого совокупного платежа в соответствии со статьей 774 Кодекса Республики Казахстан «О налогах и других обязательных платежах в бюджет» (Налоговый кодекс);
Для физических лиц, являющихся плательщиками единого совокупного платежа, размер социальных отчислений составляет 20 процентов от объекта исчисления социальных отчислений.
Объектами исчисления социальных отчислений для физических лиц, являющихся плательщиками единого совокупного платежа, являются 1-кратный размер месячного расчетного показателя в городах республиканского и областного значения, столице и 0,5-кратный размер месячного расчетного показателя - в других населенных пунктах.
При этом применяется размер месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете и действующего на 1 января соответствующего финансового года;
3.Максимальный ежемесячный объект исчисления социальных отчислений в Государственный фонд социального страхования (ГФСС) от одного плательщика уменьшен с десяти- до семикратного минимального размера заработной платы (МЗП), установленного на соответствующий финансовый год законом о республиканском бюджете;
С 01.01.2019 г. 1 МЗП = 42 500 тенге.
Так, в 2019 году максимальная сумма социальных отчислений составляет 3,5% * (7 * 42 500 тенге) = 10 413 тенге в месяц от одного плательщика.
Следует отметить, что минимальный объект исчисления социальных от одного плательщика сохранился на уровне 1 МЗП. Соответственно, минимальная сумма социальных отчислений в 2019 году составляет 3,5% * 42 500 тенге = 1 488 тенге в месяц.
4.Снижен размер вычитания из среднемесячного дохода с 80% до 55% от МЗП, который применяется при определении размеров социальных выплат на случаи утраты трудоспособности и потери кормильца;
5.Доход за каждый месяц для плательщиков единого совокупного платежа доводится до уровня МЗП. Это означает, что их доход за месяц будет учитываться не на основании поступивших социальных отчислений как для всех участников системы (505 / 3,5% ставка социальных отчислений = 14 428 тенге для горожан и 7 228 тенге для сельчан), а будет составлять 1 МЗП (в 2019 году 42 500 тенге), то есть увеличен в 4 раза для горожан и 6 раз для сельчан.
Следует отметить, что плательщикам единого совокупного платежа могут быть назначены все виды социальных выплат из ГФСС за исключением социальной выплаты на случай потери работы.
6.Максимальный размер социальной выплаты на случай потери дохода в связи с уходом за ребенком по достижении им возраста одного года не должен превышать сорок процентов от семикратного размера МЗП (в 2019 году: 40% * 297 500 тенге = 119 000 тенге в месяц).